Projektowany budynek będzie miał kształt dwóch brył, przykrytych dwuspadowymi dachami i połączonych łącznikiem z istniejącą częścią. Powierzchnia nowej części szkoły wynosi 1800 m2.
Ponieważ zapisy planu miejscowego pozwalają na budynki o maksymalnej wysokości 11 m, nowe skrzydło szkoły będzie obiektem dwukondygnacyjnym z częściowym podpiwniczeniem. Niedogodne ukształtowanie terenu, ze wzniesieniem w kierunku zachodnim, rozwiązano w taki sposób, że parter mieści się na dwóch poziomach. Takie rozwiązanie jest tańsze, a dzięki wkomponowaniu w rzeźbę terenu zachowamy charakter otoczenia.
Zróżnicowanie wysokości parterów ma uzasadnienie funkcjonalne. W części środkowej, wyższej i sąsiadującej z głównym wejściem do szkoły, znajdą się między innymi: pokój nauczycielski (wyposażony w antresolę), jadalnia i świetlica. Przesuwana ścianka działowa między jadalnią i świetlicą pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni. Część niższa jest częściowo podpiwniczona. Będą tam pomieszczenia techniczne oraz szatnia. Parter niższego obiektu pomieści sekretariat, gabinety dyrekcji, administrację, zaplecze socjalne, gabinet terapii indywidualnej oraz oddział zerowy z osobnym wejściem, będący zupełnie wyodrębniony od reszty placówki. Znajdą się tam dwie sale dydaktyczne wraz z zapleczem, toaletami i szatnią.
Na pierwszym piętrze przewidziano 6 sal lekcyjnych wyposażonych w niezbędne zaplecze, bibliotekę z antresolą i pomieszczenia socjalne. Obie części są połączone łącznikiem, gdzie znajduje się wejście do budynku szkoły.
Po rozbudowie w Szkole Podstawowej nr 5 będzie się uczyć około 350 dzieci.